Oferta przedszkola muzycznego Do-Re-Mi to, poza podstawą programową (zajęcia dydaktyczno–opiekuńcze realizowane przez nauczycieli wychowania przedszkolnego), bogaty program zajęć artystycznych. Prowadzimy: zajęcia muzyczne obejmujące: naukę śpiewu; naukę gry na instrumentach; taniec i rytmikę; zajęcia plastyczne; zajęcia teatralne; gimnastykę rozwojową; zajęcia kulinarne oraz LEGO education. Zajęcia kreatywne łączymy również z nauką języka obcego - prowadzimy kreatywny angielski z muzyką i kreatywny angielski z plastyką.
Prowadzone przez nas zajęcia ukierunkowane są na wszechstronny rozwój poprzez stymulowanie kreatywności dziecka i odkrywanie nowych zainteresowań. Poza edukacją muzyczną i plastyczną, prowadzimy również zajęcia aktywizujące i pobudzające myślenie dzieci – „Mały odkrywca”. Najmłodszym pomagamy nie tylko rozwijać naturalne predyspozycje i szlifować talenty, ale również korygować wady wymowy w toku zajęć logopedycznych oraz wspomagać rozwój intelektualny i gotowość szkolną na zajęciach wyrównawczych. Wieloletnie doświadczenie pozwoliło nam na wybór najlepszych metod pracy z dziećmi, dzięki którym w naszych absolwentach rozwijamy kreatywność, pomysłowość i otwartość.
Metody pracy stosowane przez nauczycieli w naszym przedszkolu to:
- metoda wspomagania rozwoju umysłowego w zakresie matematyki profesor Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej,
- metoda dobrego startu Marty Bogdanowicz,
- pedagogika zabawy KLANZA,
- metoda Carla Orffa,
- metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne,
- praca metodą projektów,
- drama – zabawy w teatr na co dzień,
- bajkoterapia,
- aktywne słuchanie muzyki.
Program Żłobka i Przedszkola Muzycznego Do-Re-Mi
Pakiet całodzienny - zajęcia realizowane w ramach czesnego
Dzieci uczestniczą w łączących naukę z zabawą zajęciach dodatkowych, które stanowią szansę na rozwój indywidualnych zainteresowań i talentów. Pozwalają na wzmacnianie wiary malca we własne możliwości, pomagają rozwijać elastyczność i kreatywność.
- Zajęcia umuzykalniające (Żłobek) - mają na celu rozwój kulturalny dzieci poprzez ruch, śpiew oraz własną inwencję twórczą. Dzieci uczą się piosenek (związanych na przykład z aktualną porą roku lub cyklicznymi świętami), grają na instrumentach muzycznych (instrumentarium C. Orffa), uczą się prostych gestów oraz poznają podstawowe elementy muzyki. Zajęcia pomagają rozpoznać u dziecka talent muzyczny, który należy dalej rozwijać.
- Rytmika (Przedszkole) – zajęcia muzyczno-ruchowe, prowadzone przy akompaniamencie pianina przez osobę z wykształceniem muzyczno-pedagogicznym. Zajęcia mają na celu rozwój kulturalny dzieci poprzez ruch, śpiew oraz własną inwencję twórczą. Dzieci na rytmice uczą się piosenek (związanych na przykład z aktualną porą roku lub cyklicznymi świętami), grają na instrumentach muzycznych (instrumentarium C. Orffa), uczą się prostych układów tanecznych oraz poznają podstawowe elementy muzyki. Zajęcia pomagają rozpoznać u dziecka talent muzyczny, który należy dalej rozwijać.
- Kreatywny angielski z muzyką (Przedszkole i Żłobek) - główny cel programu to wprowadzenie nowego słownictwa z wykorzystaniem materiału muzycznego. Priorytetem jest zaangażowanie wyobraźni i uzdolnień artystycznych uczniów do poznawania i zapamiętywania nowego materiału, oraz likwidacja barier komunikacyjnych .
- Kreatywny angielski z plastyką (Przedszkole i Żłobek) - wzbogacając proces nauczania o zagadnienia plastyczne, zapewniamy klimat swobody i artyzmu. Odchodzimy od schematu utartych zajęć opartych na wprowadzaniu i utrwalaniu słówek i struktur gramatycznych. Ponieważ nie każdy uczeń ma zdolności językowe i nauka języka obcego może być dla niego stresująca, prace plastyczne stanowią formę wykazania się i odreagowania.
- Taniec (Przedszkole) – jest jednym ze sposobów przeżywania i przekazywania emocji, sposobem na dobrą zabawę i odprężeniem. Umożliwia ponadto regenerację sił fizycznych, psychicznych i ruchowych. Wspólnym celem zabaw przy muzyce jest rozwijanie w dzieciach poczucia kolektywizmu oraz zwiększenie poczucia odpowiedzialności. Dzięki pracy zespołowej, dziecko rozwija indywidualne zdolności.
- Zajęcia teatralne (Przedszkole) – podczas nich dzieci uczą się pokazywania ciałem i mimiką uczuć, stanów, emocji. Poznają różne rodzaje teatru i dowiadują się, na czym polega gra aktorska i jakie są formy teatralne.
- Zajęcia plastyczne (Przedszkole i Żłobek) – podczas nich dzieci poznają różne techniki plastyczne, poznają różne rodzaje sztuki, rozwijają wyobraźnię i kreatywność.
- Zajęcia kulinarne (Przedszkole i Żłobek) – na zajęciach dzieci mają okazję przygotowywać różne nieskomplikowane potrawy – sałatki, kanapki, ciasteczka. Przy okazji próbują chętniej nowych potraw.
- LEGO education (Przedszkole i Żłobek) - pomagają dzieciom w budowaniu poczucia własnej wartości. Pozwalają na żywiołową ekspresję, eksperymentowanie oraz realizację własnych pomysłów. Za pomocą postaci i klocków odgrywają różne sytuacje, z jakimi mogą się spotkać w codziennym życiu. Dzieci intuicyjnie poznają kształty, kolory i cyfry. Wykorzystując matematyczne zestawy LEGO EDUCATION, dzieci w łatwy sposób przyswajają abstrakcyjne pojęcia takie jak dodawanie, odejmowanie, sortowanie i wiele innych. I to wszystko w trakcie zabawy!
- Gimnastyka rozwojowa z elementami gimnastyki korekcyjnej (Przedszkole i Żłobek)- zapewnia harmonijny rozwój fizyczny oraz poprawę sprawności ruchowej dzieci. Zajęcia pomagają zapobiegać powstawaniu najczęściej spotykanych wad postawy, takich jak: okrągłe plecy, koślawe kolana, płaskostopie i boczne skrzywienie kręgosłupa. W czasie ćwiczeń wykorzystywane są różne przyrządy i przybory, np. piłki, laski, woreczki, szarfy.
- Zajęcia logopedyczne (Przedszkole) – regularnie prowadzone usprawniają narządy artykulacyjne i poprawiają mowę dziecka.
- Zajęcia wyrównawcze (Przedszkole) - prowadzone są według programu autorskiego. Mają na celu wspomaganie rozwoju czynności intelektualnych oraz kształtowanie umiejętności sprzyjających osiąganiu gotowości szkolnej.
- Mały odkrywca (Przedszkole i Żłobek) - Ta forma zajęć aktywizuje i pobudza myślenie dzieci. Dzieci same wyciągają wnioski na podstawie obserwacji, rozwijają się poznawczo dzięki zdobywaniu wiadomości znacznie wykraczających tematyką poza program przedszkolny. Z zaangażowaniem chłoną wiedzę z zakresu fizyki, chemii, przyrody.
Ponadto organizujemy:
W trosce o dobre samopoczucie dzieci i atmosferę w placówce, uczestniczymy w różnorodnych akcjach oraz sami organizujemy lokalne przedsięwzięcia, takie jak:
- pikniki rodzinne,
- cykliczne imprezy i uroczystości organizowane na terenie placówki,
- wycieczki w ciekawe miejsca,
- spotkania z teatrem,
- spotkania z muzyką na żywo,
- pomoc zwierzętom w ramach współpracy ze schroniskiem,
- warsztaty psychologiczne dla dzieci i rodziców.
Nasz żłobek muzyczny to placówka mieszcząca się w Słupsku przy ulicy Garncarskiej 6 oraz Garncarskiej 19, działająca jako Punkt Dziennej Opieki oraz Klub dziecięcy Do-Re-Mi. Obie formy opieki nad najmłodszymi dziećmi działają na podstawie ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3. W obu placówkach opieka organizowana jest w kameralnych grupach, w warunkach zbliżonych do domowych i sprawowana jest przez profesjonalną kadrę.
W naszych punktach realizujemy autorski program edukacyjno-rozwojowy „Zabawa i Poznawanie Świata”, który opiera się na kreatywnych i zróżnicowanych formach zabaw, a jego korzenie wyrastają z Teorii Zabaw Fundamentalnych. Zabawa stanowi bazę dla harmonijnego, wielostronnego rozwoju dziecka i pomaga budować poczucie kompetencji, sprawstwa i szczęścia. Główny nacisk kładziemy na rozwój inteligencji wielorakich i poznawanie otaczającego świata za pomocą wszystkich zmysłów.
Naszymi priorytetami są:
- bezpieczeństwo,
- nieograniczany rozwój,
- poczucie dobrostanu dziecka,
- organizacja zabawy i kontaktu z rówieśnikami.
Godziny otwarcia:
6.30 - 16.30 – Garncarska 6
6.30 - 16.30 – Dąbrówki 3
Metody opieki nad dziećmi:
Zajęcia w naszym klubie malucha prowadzimy z wykorzystaniem:
- autorskich programów opartych na sprawdzonych metodach,
- metody gimnastyki twórczej R. Labana,
- metody ruchu rozwijającego W. Sherborne,
- metody pedagogiki zabawy,
- zabaw fundamentalnych,
- kinezjologii edukacyjnej (gimnastyka mózgu),
- metody dobrego startu.
Ramowy Plan Dnia:
6:30 - 8:30 - zbiórka dzieci,
8:45 - 9:00 - gimnastyka, higiena,
9:00 - 9:30 - śniadanie,
9:30 - 10:00 - swobodna zabawa,
10:00 - 11:00 - zajęcia ruchowe, zabawy przy muzyce, plastyka: praca zbiorowa i indywidualna,
11:00 - 11:45 - zabawy grupowe,
11:45 - 12:00 - higiena,
12:00 - 12:30 - obiad,
12:30 - 14:30 - odpoczynek,
14:30 - 15:00 - swobodna zabawa,
15:00 - 15:15 - podwieczorek,
15:15 - 16:00 - „Poczytaj mi ciociu” - kącik czytelnika; czytamy i oglądamy książeczki,
16:00 - 16:30 - zabawy relaksacyjne, odbiór dzieci.
Nasza kadra:
Kadra jest bardzo ważnym elementem naszej działalności. Długo szukaliśmy zaufanych i odpowiedzialnych pracowników. Dobrze dobrany personel to gwarancja prawidłowego wychowania dzieci, ale również owocnej współpracy z Rodzicami. Podstawą takiego działania jest również zachowana ciągłość, możliwa przy posiadaniu stałej kadry.